Kapela PRIE100R pripravuje tretí album s názvom Pierka vrán
Medúzy sú prvým singlom z tretieho pripravovaného albumu Pierka vrán. Skladba je postavená na výraznej melódii spevu. Z toho dôvodu je prítomných viacero ambientne ladených syntetizátorov, pričom najvýraznejší harmonický part Rhodes piana sa objavuje až na záver skladby. Ako kontrast k atmosférickým zvukom sa v polovici skladby pripájajú živé bicie s výrazným groovom. Bicie nahral Tomáš Hríbik. O všetky ostatné nástroje ako aj produkciu sa postaral Radovan Činčura.
„Pri tvorbe som sa snažil, aby bolo v skladbe viac miesta a aby dýchala voľnosťou. Pozornosť som upriamil najmä na vokál, preto som sa rozhodol výrazne pracovať s jeho efektovaním a vytvoriť z neho zaujímavé vrstvy. Skladba pôsobí menej uzemnene, najmä vďaka neskoršiemu nástupu basy, ktorá svojim príchodom mení charakter skladby a jej atmosféru. Podporí tep skladby, stabilizuje tonálne centrum a náladu z viac neukotvenej a disonantnej skonkrétni.“ hovorí Radovan
Text vznikal až na záver a zabral najviac času. Verše boli zvolené tak, aby boli obraznejšie, ale zároveň stále zrozumiteľné. Tým, že skladba nie je temná ani ťaživá, darí sa udržať určitú mieru ľahkosti aj v texte.
„Pri tvorbe textu sme spoločne zapisovali obrazy, slovné spojenia a metafory, ktoré sme počas počúvania skladby videli a cítili. Keď sme narazili na tému pobrežia a mora, začali sme ju rozvíjať vytváraním ďalších obrazov, neskôr vyselektovaných podľa významu a intonácie. Hudba má vždy vyvolať emóciu a niečo v človeku zanechať. Táto skladba má nežnú, snovú, nostalgickú emóciu a z našej tvorby ide možno o najpozitívnejšiu skladbu.“ vysvetľuje Dominika
Klip sa nakrúcal dvojfázovo. Zábery v zadymenom ateliéri nakrútil Peter Onduš a exteriérové scenérie Viktor Cicko v Peru. Peter v ateliéri šikovne pracoval so svetlom, pričom využíval rôzne filtre zo skla a iných materiálov. Tieto efekty neboli vytvorené digitálne, takže zábery získali mäkkosť, spontánnosť a pohyb. Klip je ozvláštnený dvojexpozíciami a citlivo ladeným prelínaním jednotlivých obrazov.
V otázke grejdu sa rozhodovalo medzi farebným a čiernobielym variantom. Napokon bola zvolená desaturovanejšia farebnosť, ktorá väčšmi vystihovala atmosféru skladby. “Pri color gradingu má zvyčajne vyšší kontrast zároveň vyššiu príťažlivosť pre oko a je bežné ho umocňovať. My sme však chceli komunikovať niečo iné a preto sme zábery naopak, dekontrastovali. Klip tak dostal nádych anonymity, je zahalený do akejsi spomienky, alebo sna.” hovorí Radovan
Skladbu zmixoval a zmastroval Matej Turcer z bratislavského PULP štúdia. Spolupráca s Matejom je dlhodobá aj vďaka spoločnému hudobnému vkusu. Pri nahrávaní tejto skladby bol však Matej zneistený práve jej harmóniou, čím vznikol priestor pre dialóg. Skladbu sme vďaka tomu spoločne prebrúsili a zlepšili aj počas procesu nahrávania priamo v štúdiu. „Viac uší, viac rozumu“ – ako vravieva speváčka Dominika.
O makeup a styling sa postarala Mimas Artistry.
Vznik skladby z verejných zdrojov podporil fond na podporu umenia.